NexusFi: Find Your Edge


Home Menu

 





Nederlandse day traders


Discussion in All Other non-English Languages

Updated
      Top Posters
    1. looks_one powerbook with 21 posts (2 thanks)
    2. looks_two Baudo with 16 posts (19 thanks)
    3. looks_3 Erikie with 16 posts (2 thanks)
    4. looks_4 Altentrader with 12 posts (2 thanks)
      Best Posters
    1. looks_one RDK91 with 1.6 thanks per post
    2. looks_two Pa Dax with 1.5 thanks per post
    3. looks_3 Basso1001 with 1.3 thanks per post
    4. looks_4 Baudo with 1.2 thanks per post
    1. trending_up 32,116 views
    2. thumb_up 93 thanks given
    3. group 42 followers
    1. forum 179 posts
    2. attach_file 2 attachments




 
Search this Thread

Nederlandse day traders

  #171 (permalink)
 HowardMilano 
Tucson, AZ
 
Experience: Intermediate
Platform: TradingView
Trading: Swing and Day Trade Index Stocks, Options and Futures
Posts: 16 since Sep 2020
Thanks Given: 44
Thanks Received: 21


Erikie View Post
Ik heb altijd zelf mijn indicatoren ontwikkeld omdat ik 100% wil begrijpen wat ik doe. Hoe kijken jullie daar tegenaan?


Sent using the NexusFi mobile app

Ik heb als programmeur gewerkt, en ik ben goed in het (her)schrijven van indicatoren (volgens een plan) en in het aan/toe-passen van indicatoren. Ik ben niet goed in het bedenken van nieuwe indicatoren. Meer een engineer dan een uitvinder. Ik gebruik Tradingview en Pinescript.

Reply With Quote
Thanked by:

Can you help answer these questions
from other members on NexusFi?
Better Renko Gaps
The Elite Circle
NT7 Indicator Script Troubleshooting - Camarilla Pivots
NinjaTrader
Pivot Indicator like the old SwingTemp by Big Mike
NinjaTrader
What broker to use for trading palladium futures
Commodities
Trade idea based off three indicators.
Traders Hideout
 
  #172 (permalink)
Baudo
Utrecht, Netherlands
 
Posts: 42 since May 2019
Thanks Given: 24
Thanks Received: 104


Erikie View Post
Ik heb altijd zelf mijn indicatoren ontwikkeld omdat ik 100% wil begrijpen wat ik doe. Hoe kijken jullie daar tegenaan?


Sent using the NexusFi mobile app

Een indicator overnemen van een ander heeft idd geen zin, het kiezen van de parameters is namelijk arbitrair. Daarom heeft een RSI, MACD etc op je scherm zetten m.i. weinig betekenis, de markt trekt zich daar niks van aan. Er zijn alleen al >10 manieren in omloop om Pivot Points e berekenen. Hetzelfde liedje bij MA's, Bollinger etc. gaat, door dit soort type indicatoren raak je in de regel verder van huis.

Je m.i. moet eerst snappen wat je wil zien en daar je scherm/visualisaties omheen bouwen.


Ik gebruik zo goed als geen indicatoren in mijn charts, behalve volume profiles, en het plotten van de VPOC en VWAP. Ik heb ook alles 100% zelf opgebouwd, dat kan in sierrachart.

Daarnaast kijk ik naar cumulative delta, uitsluitend van de laatste 3 minuten, om momentum uit te lezen tbv een entry.
dat is het zo'n beetje. Ik gebruik ook aanpalende futures om de actuele prijsbewegingen beter te doorgronden, hoofdzakelijk ES/NQ/DAX.

Reply With Quote
Thanked by:
  #173 (permalink)
 
Erikie's Avatar
 Erikie 
Ede Netherlands
 
Experience: Master
Platform: TT, IB
Broker: IB
Trading: Futures VX ES CL GC SI ect , STOCK and Index Options
Posts: 34 since Nov 2020
Thanks Given: 14
Thanks Received: 28



HowardMilano View Post
Ik heb als programmeur gewerkt, en ik ben goed in het (her)schrijven van indicatoren (volgens een plan) en in het aan/toe-passen van indicatoren. Ik ben niet goed in het bedenken van nieuwe indicatoren. Meer een engineer dan een uitvinder. Ik gebruik Tradingview en Pinescript.



Interessant. Ik zit aan de andere kant met veel ideeën.


Sent using the NexusFi mobile app

Reply With Quote
  #174 (permalink)
 
Erikie's Avatar
 Erikie 
Ede Netherlands
 
Experience: Master
Platform: TT, IB
Broker: IB
Trading: Futures VX ES CL GC SI ect , STOCK and Index Options
Posts: 34 since Nov 2020
Thanks Given: 14
Thanks Received: 28

Ik kan niet allemaal beschrijven wat ik doe. Ik handel nu 24 jaar en ben nooit slechter geworden van het delen van kennis en ideeën. Ik handel met name spreads tussen correlerende producten. Handelsbeslissingen zijn altijd volatiliteit en tijdstip afhankelijk


Sent using the NexusFi mobile app

Reply With Quote
  #175 (permalink)
 
Erikie's Avatar
 Erikie 
Ede Netherlands
 
Experience: Master
Platform: TT, IB
Broker: IB
Trading: Futures VX ES CL GC SI ect , STOCK and Index Options
Posts: 34 since Nov 2020
Thanks Given: 14
Thanks Received: 28


Erikie View Post
Ik kan niet allemaal beschrijven wat ik doe. Ik handel nu 24 jaar en ben nooit slechter geworden van het delen van kennis en ideeën. Ik handel met name spreads tussen correlerende producten. Handelsbeslissingen zijn altijd volatiliteit en tijdstip afhankelijk


Sent using the NexusFi mobile app



Ik backtest veel in TradeStation


Sent using the NexusFi mobile app

Reply With Quote
  #176 (permalink)
 HowardMilano 
Tucson, AZ
 
Experience: Intermediate
Platform: TradingView
Trading: Swing and Day Trade Index Stocks, Options and Futures
Posts: 16 since Sep 2020
Thanks Given: 44
Thanks Received: 21


Baudo View Post

Je m.i. moet eerst snappen wat je wil zien en daar je scherm/visualisaties omheen bouwen.

Dat heb je goed gezegd. Dat is de reden dat ik heel veel indicatoren heb gebruikt en niets werkt behalve HullMA, en de reden is dat HMA smooth is en weinig lag heeft en het laat zien wat ik wil zien, dat is momentum dat even door blijft gaan op hogere time frames (10M, 30M, 1H). Ik ben een slechte scalper, betere korte en langere swing trader.

Reply With Quote
  #177 (permalink)
 
Erikie's Avatar
 Erikie 
Ede Netherlands
 
Experience: Master
Platform: TT, IB
Broker: IB
Trading: Futures VX ES CL GC SI ect , STOCK and Index Options
Posts: 34 since Nov 2020
Thanks Given: 14
Thanks Received: 28

Hoe lang zijn jullie al handelaar en is dit voor jullie een dagtaak? Ik zelf handel bepaalde tijdstippen wanneer ik bijvoorbeeld ES, NQ, CL, FGBL futures handel. Spreadhandel daarentegen is continue


Sent using the NexusFi mobile app

Reply With Quote
  #178 (permalink)
 HowardMilano 
Tucson, AZ
 
Experience: Intermediate
Platform: TradingView
Trading: Swing and Day Trade Index Stocks, Options and Futures
Posts: 16 since Sep 2020
Thanks Given: 44
Thanks Received: 21


Erikie View Post
Hoe lang zijn jullie al handelaar en is dit voor jullie een dagtaak? Ik zelf handel bepaalde tijdstippen wanneer ik bijvoorbeeld ES, NQ, CL, FGBL futures handel. Spreadhandel daarentegen is continue


Sent using the NexusFi mobile app

Ik heb al 20+ jaar dividend investing gedaan (closed end funds) voor inkomen. In die tijd deed ik part-time trading want ik werkte full-time. Sinds laat vorig jaar ben ik met pensioen en doe ik trading meer regelmatig, maar swing trading is vaak wachten en soms toeslaan. 6.30 - 13.00 hier in Tucson in de zomer, 7.30 - 14.00 in de winter. Nederland zou prachtig zijn voor trading, eerst de Europese markt en dan de VS markt.
Woensdag CPI data, de VS markt is rustig vandaag en morgen, dan actie.

Reply With Quote
Thanked by:
  #179 (permalink)
 HowardMilano 
Tucson, AZ
 
Experience: Intermediate
Platform: TradingView
Trading: Swing and Day Trade Index Stocks, Options and Futures
Posts: 16 since Sep 2020
Thanks Given: 44
Thanks Received: 21


Erikie View Post
Spreadhandel daarentegen is continue


Sent using the NexusFi mobile app

Hoe heb je spreadhandel geleerd? Mentor, baan, boeken? Ik weet er niets van en het klinkt niet als b.v.b. opties dat je uit een boek kan leren.

Reply With Quote
  #180 (permalink)
 
Erikie's Avatar
 Erikie 
Ede Netherlands
 
Experience: Master
Platform: TT, IB
Broker: IB
Trading: Futures VX ES CL GC SI ect , STOCK and Index Options
Posts: 34 since Nov 2020
Thanks Given: 14
Thanks Received: 28



HowardMilano View Post
Hoe heb je spreadhandel geleerd? Mentor, baan, boeken? Ik weet er niets van en het klinkt niet als b.v.b. opties dat je uit een boek kan leren.



Ik heb het mezelf aangeleerd. In 2004 handelde ik al STIR future spreads. Daar kun je waarschijnlijk wel iets over vinden. Ik kan er wel een keer meer over vertellen


Sent using the NexusFi mobile app

Reply With Quote




Last Updated on July 12, 2022


© 2024 NexusFi™, s.a., All Rights Reserved.
Av Ricardo J. Alfaro, Century Tower, Panama City, Panama, Ph: +507 833-9432 (Panama and Intl), +1 888-312-3001 (USA and Canada)
All information is for educational use only and is not investment advice. There is a substantial risk of loss in trading commodity futures, stocks, options and foreign exchange products. Past performance is not indicative of future results.
About Us - Contact Us - Site Rules, Acceptable Use, and Terms and Conditions - Privacy Policy - Downloads - Top
no new posts